Könnyű receptek, fogyókúrás tippek, motiváció

Mérlegelj! Fogyókúra ínyenceknek

Mérlegelj! Fogyókúra ínyenceknek

Gránátalma

2017. július 21. - Karcsú ínyenc

Megmondom őszintén, nemrég fedeztem csak fel, mennyire remek gyümölcs a gránátalma.

Emlékszem, pár éve vettem először, és fogalmam nem volt, hogy hogyan  fogjak hozzá. Fogtam és kettévágtam, aztán nem tudtam se kifacsarni, se a  még sértetlen, lével teli tokocskákat nem tudtam kiszedni. Most már tudom, hogy a korona szerű csúcsocskát célszerű először leváni, utána a héjat hosszanti alakba bemetszeni, mintha négy gerezdre akarnám vágni. Fentről indulva így már lefejthető a külső héj, és előbukkannak a szabálytalan kamrácskákban sorakozó, piros lével körülvett magok. Ezek elég sziláárdak ahhoz, hogy kézzel kiszedhessük őket egy tálba. Kanállal is fogyasztható, vagy turmixgéppel, gyümölcsccentrifugával kinyerhetjük a levét, édességek készítéséhez is felhasználhatjuk őket, vagy műzlihez keverhetjük.

granatalma.jpg

granatalmas_muzli.jpg

Édes ízéhez képest meglepően kevés kalóriát tartalmaz (83 kcal 100g) viszont magas a C-vitamin és rost tartalma.

Erős antioxidáns hatása miatt rákmegelőző hatást tulajdonítanak neki, a prosztata megnagyobbodás elleni küzdelemben is hasznosnak bizonyult.

Forrás:

http://granatalma.hu/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://merlegelj.blog.hu/api/trackback/id/tr612679703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása